Telefon 0241-793370
 
 

Köpvillkor

Telefonbeställning:
Det går självklart att ringa eller maila in din beställning till oss

Frakt:

Vi har en frakt på antingen 395 eller 695 kronor beroende på varor,
Dessa levereras hem till din port i hela Sverige.
Din order kan komma att levereras i flera leveranser.


Expeditionsavgift:
Alla order har en expeditionsavgift på 195:-


Moms:
Moms ingår i samtliga priser.


Betalningsalternativ:

Faktura
Efter sedvanlig kreditprövning, betalas 10 dagar efter leverans
ingen faktureringsavgift, Vid dröjsmål tas dröjsmålsränta
samt lagstadgad kravavgift. för er och våran säkerhet behöver vi korrekt person
eller organisationsnummer.


Faktura Delbetalning Ecster
Här kan du läsa om hur Ecster hanterar personuppgifter vid delbetalning


Kortbetalning Nets 
Visa och Mastercard finns som alternativ.

Swish Du har även möjlighet att betala med Swish
vårat swish nummer är 1231650944



Kontakta oss:
Du når vår kundservice på e-post eller telefon
mån-Tor 07.30-16.30 Fre 07,30-15,00 Lunch stängt mellan 12-13
Mailfrågor som rör köp/beställning besvaras inom 24 timmar vardagar


Konsumentens rätt till hjälp:
Du har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer,ångerrätt samt annan hjälp även om varan
skickats direkt från vår leverantör.


Garanti:
Vi lämnar 2 års produktgaranti. För vissa varor ännu längre garantitid, se respektive produkt. Fakturan gäller som garantibevis. I övrigt gäller konsumentköplagen.
Alla produkter vi säljer kan andvändas i Sverige.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.


Ångerrätt/returer:
Om du ångrar ditt köp kan du returnera eller byta lagervaror (benämns i Webbutiken som Lev.tid: 2-5 arbetsdagar )  inom 14 dagar, från det att ni mottagit varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera varan.
Vid ångerrätt skall konsumenten återfå vad denne betalt. Utom fraktkostnaden.
(Företag -25% av köpesumman återbetalas ej ) 
Returfrakt betalas av kund 

Återbetalning sker inom 10 dagar efter att vi besiktat varan.

För varor som inte är lager ( markeras 4-6 veckor i Webbutiken ) dessa tillverkas
för kunds räkning och omfattas inte av ångerrätten då dessa ej
är en standardprodukt.
Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal

Ångerrätten gäller heller inte reservdelar och tillbehör till våra produkter eller lagervaror som har anpassats med tillbehör dessa räknas som ej lagervara.

Dessa varor order bekräftas där du kan kontrollera att allting är rätt.  Eventuella anmärkningar skall göras inom 5 dagar efter mottagandet av ordererkännandet. Därefter är konsumenten betalningsansvarig för produkten och kan inte häva köpet , är man osäker vad som är tillverkning kontakta oss.

 

Vid retur kontakta Bygglagret inom 14 dagar, vi rekommenderar att ni mailar till info@bygglagret.se men kan kontakta oss på annat sätt
Varan skall vara i väsentligt oförändrat skick, kunden ombesörjer
och bekostar returen.


Magnus Karpe 
Jurist - Avdelningen för konsumentskydd, Konsumentverket KO

Det finns inte stöd i distans- och hemförsäljningslagen för att retur ska ske på ett visst sätt. Det som står är att konsumenten ska lämna eller sända tillbaka till säljaren. I detta ligger en skyldighet för konsumenten att se till att varan kommer tillbaka till säljaren, men det regleras inte hur detta ska ske.

I lagens förarbeten står att "enligt huvudregeln skall konsumenten lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren. Hur detta skall ske är det upp till konsumenten att avgöra."

Viktigt att komma ihåg är att säljaren ska få tillbaka varan i väsentligen oförändrat skick. Skador som inträffar under frakten tillbaka till säljaren ansvarar konsumenten normalt sett för. Med tanke på detta kan det vara på sin plats att rekommendera konsumenten exempelvis hur varan ska emballeras men det ska då vara tydligt att det är en rekommendation och inte något som är bindande för konsumenten.

Att konsumenten ska lämna eller sända tillbaka varan innebär att konsumenten tar den eventuella kostnaden. Ett återlämnande i butik är kostnadsfritt men om varan ska skickas får konsumenten stå för frakten om inte annat överenskommits.



Reservation:
Vi förbehåller oss rätten till konstruktionsförändringar. Vi reserverar oss dessutom för eventuella programmeringsfel och felskrivningar.


Reklamationer:
Konsumenten har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsrätten är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation.
Vid reklamation rekommenderar att ni mailar info@bygglagret.se för handläggning av din reklamation, men ni kan kontakta oss på annat sätt
Reklamerade varor får inte monteras utan vårat medgivande.
Var vänlig skriv Namn, order nr, tele nr och vilken produkt det gäller och vad reklamationen avser.
Förutsatt korrekt anmälan meddelar vi er beslut om första åtgärd och tidpunkt inom en vecka.


Transporter:

Lev tid 2-5 dagar angivet på sidan är när varorna lämnar fabriken
Vissa lagervaror lämnar fabriken samma dag som order lagts.

Lev tid 4-6 veckor angivet på sidan är när varorna lämnar fabriken

En orderbekräftelse med datum när varorna lämnar fabriken
kommer inom ett par dagar.

Leveransdag från fabrik är när varan lämnar fabriken, och i normala fall
ca 2-3 dagar senare på plats hos er.

Tips!
Boka aldrig snickare för montage direkt i samband med leverans. Godset ska kontrolleras vid mottagandet och vi kan aldrig garantera att fraktbolaget kommer exakt på utlovad tid. 

Transportbolaget aviserar vanligtvis dagen före leverans.


Transportskador:

Vid synliga transportskador MÅSTE skadan noteras på fraktsedeln medan chauffören fortfarande är kvar så att även hans underskrift finns på fraktsedeln. Tar du emot eller hämtar ut skadat gods utan att göra en anmälan godkänner du varans befintliga skick och friskriver därmed transportbolaget (och oss) från ansvar.
Dolda skador som upptäcks senare skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Transportskadade varor får inte monteras utan vårt medgivande.
Vi rekommenderar att ni mailar info@bygglagret.se för handläggning av din reklamation, men ni kan kontakta oss på annat sätt om så önskas.

Reklamationsrätten är 3 år konsumenten ersätts för returfrakt vid transportskador.
När ni mailar var vänlig skriv Namn, order nr, tele nr och vilken produkt det gäller och vad transporten avser, allt detta för att påskynda ärendet för kunden bästa
Vi meddelar er beslut om första åtgärd och tidpunkt inom en vecka.


Skydd av personuppgifter:
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig, och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.


Eventuell tvist:
Vi kommer att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Avtal:
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

 

Kontakt | Inspirationsbilder | Nöjda kunder |  Nyhetsbrev | HistorikByta Fönster | Byta dörr 

Bygglagret i Mockfjärd AB | Högsvevägen 100 | 78543 Mockfjärd | Telefon: 0241-79 33 70 | Reg nr 556161-3851 | E-Post: info@bygglagret.se

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas. 

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Utöver det så följer vi även direktiven från Dataskyddsförordningen (GDPR). Genom att surfa vidare godkänner du detta. Läs mer om GDPR samt cookies.