Telefon 0241-793370
 

Retur & Reklamation

Ångerrätt/returer:
Om du ångrar ditt köp kan du returnera eller byta lagervaror (benämns i Webbutiken som
leveranstid: 2-5 arbetsdagar ). Detta skall meddelas till oss inom 14 dagar från det att ni mottagit varan, Varan skall returneras till oss snarast, dock senast inom 14 dagar efter att ni har meddelat oss.  Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera varan.
Vid ångerrätt skall konsumenten återfå vad denne betalt. Utom fraktkostnaden.
(Företag -25% av köpesumman återbetalas ej ) Returfrakt betalas av kund.

Återbetalning sker så snart varan kommit åter i retur eller att kund kan påvisa kvitto på att varan skickats. Detta sker på samma betalsätt som den ursprungliga betalningen ( om inte annat uttryckligen kommit överens om med kunden).

Produkter som benämns med leveranstid 4-6 veckor i webbutiken kommer att tillverkas enbart för dig. Det innebär att det inte är går att returnera detta eller makulera efter att ändringstiden löpt ut. Detta enligt lagen om distansavtal och avtal 2005:59.
Ångerrätten gäller heller inte reservdelar och tillbehör till våra produkter samt lagervaror som har anpassats med tillbehör, dessa räknas som ej lagervara. Dessa varor bekräftas där du kan kontrollera att allting är rätt. Eventuella ändringar skall göras inom 5 dagar. Därefter är konsumenten betalningsansvarig för produkten och kan inte häva köpet. Är man osäker på vad som är tillverkning så kontakta oss.

På det belopp som återbetalas har Bygglagret.se rätt att göra avdrag för värdeminskning.
Värdeminskning uppstår när varan brukats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper. Om varan returnerats skadad eller om den på annat sätt har brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer den returnerade varan ej att återbetalas och köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter.


Ångerblankett pdf klicka här


Reklamationer:
Konsumenten har reklamationsrätt enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts.
Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid inom skälig tid.
Rätten för att reklamera varar i 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation.
Reklamerade varor får inte monteras utan vårat medgivande. Foto skall skickas in enligt information nedan.


Transportskador:
Vid synliga transportskador måste skadan noteras på fraktsedeln medan chauffören fortfarande är kvar så att även hans underskrift finns på fraktsedeln.
Tar du emot eller hämtar ut skadat gods utan att göra en anmälan godkänner du varans befintliga skick och friskriver därmed transportbolaget (och oss) från ansvar.
Dolda skador som upptäcks senare skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Transportskadade varor får inte monteras utan vårt medgivande.
Vi rekommenderar att ni mailar info@bygglagret.se för handläggning av din reklamation, men ni kan kontakta oss på annat sätt om så önskas.

Konsumenten ersätts för returfrakt vid transportskador.
Vi meddelar er beslut om första åtgärd och tidpunkt inom en vecka.

Reklamation/retur/ångerrätt eller transportskadeanmälan skall i första hand mejlas till kundtjänst på info@bygglagret.se och skall innehålla personuppgifter, ordernummer, beskrivning av ärendet samt foto på skadan.

Eller kontakta:
Bygglagret i Mockfjärd AB
Högsvevägen 100
785 43 Mockfjärd
0241/793370

Adress för att returnera en vara kontakta kundtjänst på info@bygglagret.se eller
ring oss på 0241-793370

 





Tvistlösning konsument:
Vi är mån att ha nöjda kunder och vi försöker alltid att hitta en lösning på det eventuella problemet så smidigt det bara är möjligt, både för kunden och Bygglagret. Om vi inte under några omständigheter hittar en lösning och du som konsument har ett krav som Bygglagret avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN.
Bolaget förbinder sig då att följa ARN:s utslag.

Tvistlösning Företag:
Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän enligt svensk lag. Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare.

Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm. https://www.arn.se/konsument/

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument
på EU-kommissionens webbplats se länk  nedan
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage


Avtal:
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.


Reservation:
Vi förbehåller oss rätten till konstruktionsförändringar. Vi reserverar oss dessutom för eventuella programmeringsfel och felskrivningar.


Garanti:
Vi lämnar 2 års produktgaranti. För vissa varor ännu längre garantitid, se respektive produkt. Fakturan gäller som garantibevis. I övrigt gäller konsumentköplagen. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.


 

 

Kontakt | Volymrabatt | Frågor & Svar  | You Tube | Instagram | Facebook

Bygglagret i Mockfjärd AB | Högsvevägen 100 | 78543 Mockfjärd | Telefon: 0241-79 33 70 | Reg nr 556161-3851 | E-Post: info@bygglagret.se

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.